pondělí 30. listopadu 2015

Tvarohové šátečky s povidly

Tak tyhle šátečky jsou moje úžasná vzpomínka na dětství. Mamince jsme s nimi pomáhaly a pak je všichni pěkně pospolu zblajzli během chvilky... mamka se je vždy snažila chránit, ať nám zbydou na později, ale pochybuji, že se to někdy povedlo.
Musela jsem jí o recept zavolat, protože jsem si nepamatovala jak se dělají a v lednici na mě pomrkávala povidla a tvaroh ;) A tak místo pečení vánočního cukroví, do kterého se mi letos vůbec nechce, jsem se pustila do pečení šátečků a stejně jako my se sestrou jsme pomáhaly mamince, tak moje dcerky "pomáhaly" mě - olizováním mouky z linky, strkáním prstíků do povidel a skládáním šátečků na sebe místo vedle sebe :D... ale byla to sranda, radost a ten výsledek stál za to. 
Maminky recept jsem si trošku upravila a pořád je vynikající. Původní je lehoučký - 250g tvarohu, 250g polohrubé mouky a 250g tuku (hera, máslo).


Tvarohové šátečky s povidly


220 g Hery (čtvrt kila mi prostě přišlo hrozně moc, tak jsem ubrala :D)
250 g tvarohu (neměla jsem alobalový, tak jsem nechala okapat vaničkový v sítku, přes kapesník)
200 g hladké mouky 
100 g celozrné špaldové hladké mouky 
(hladkou mouku jsem dala omylem, ale vůbec to na výsledku nic nezměnilo, naopak, byl vynikající a dala jsem víc, nechtěla jsem, aby se mi těsto lepilo)
švestková povidla (nebo marmeláda)
cukr moučka
vanilka nebo vanilkový cukr 





Postup


1. Smíchám všechny ingredience, kromě povidel dohromady v těsto, které pokud možno moc nelepí.

2. Těsto jsem rozdělila na poloviny, vyválela čtverec a rádýlkem nakrájela čtverečky (velikost podle vás, jestli chcete hodně maličkých šátečků nebo míň větších). Na každý čtvereček jsem dala trošku povidel a přeložila na polovinu. Vidličkou jsem přitiskla okraje. Pokud se nebudou chtít pořádně přilepit, tak je dobré ty okraje před přilepením přejet prstem namočeným ve vodě.. pak to lepí super.

3. Šátečky dáme na plech, klidně hned vedle sebe, velikost se nezvětšuje a pečeme na 180stupňů dozlatova - cca 15-20 minut.

4. Ještě horké obalujeme v moučkovém cukru ovoněném vanilkou nebo vanilkovým cukrem. Pokud nezmizí okamžitě, tak necháme vychladnout ;)
Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat