neděle 22. listopadu 2015

Housky na nedělení ráno

Zrovna jsem dnes zůstala sama, protože mne skolila "rýmička". Děti s manželem odjeli na návštěvu do Bratislavy a já se tu plácám ze strany na stranu - tudíž je čas začít tvořit něco v kuchyni. Rozhodla jsem se pro domácí houstičky podle FoodLover, které jsem už jednou pekla, ale neměla jsem na ně dostatek času, takže byly trošku tužší a málo dosolené. 
Tedy - pokus číslo 2 ;)

Domácí housky

500g hladké mouky (nebo směs hladké a špaldové hladké)
cca 20 g droždí
300 ml mléka
2 lžíce rozpuštěného másla (sádla)
lžička soli
1lžička cukru
1 žloutek

1 vejce na pomazání 
na posypání cokoliv - hrubá sůl, mák, sezam, lněné semínko, kmín, sypala jsem i černuchou (má to vynikající indickou vůni)



Postup

1. Připravíme si kvásek. Droždí rozdrobíme do misky, přidáme 1 lžičku cukru, rozmělníme na kaši a zalejeme asi 100ml vlažného mléka a rozmícháme. Necháme vzejít cca 10min (já dávám do trouby, kterou jsem předehřála na 50stupňů), kvásek je hotový za chviličku.

2. Mezitím si prosejeme do mísy mouku, přidáme sůl, máslo, žloutek a zbylé vlažné mléko. Míchám v robotu a přileju kvásek. Těsto poté hněteme do úplně hladké, nelepivé hmoty. Déle je lépe. Necháme pak na teplém místě cca hodinu vykynout, Nebo si opět pomůžeme troubou, když chceme mít těsto dřív.

3. Když je těsto nakynuté, rozdělíme si je na 12 dílků. Každý díl na 3 části a pleteme housky. Ty si necháme na plechu ještě asi 30 minut kynout. Před pečením je potřeme vejcem a posypeme čím chceme.

4. Housky peču cca 15-20 minut na 180stupnů. Záleží na vaší troubě. Prostě do zlatova. 

Tip: dokud nebudete spokojení s vykynutím, tak nepečte a radši ještě počkejte nebo dejte do prohřáté trouby dovykynout. Potírat opravdu rozšlehaným celým vejcem.. zkusila jsem to poprvé "ošulit" jen bílkem a nebylo to ono ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat